پرستاری نوین

پرستاری بهترین روش خدمت به مردم است

روش های ساده برای کاهش وزن
ساعت ۸:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/٢٠   کلمات کلیدی:

 

 روش های ساده برای کاهش وزن

 کاهش وزن نیاز به تغییر در نحوه غذاخوردن ، میزان ورزش و تجدید نظر در مورد انتخاب غذا دارد. افزون بر این اگر راه رسیدن به وزن مناسب را به اهداف و قدمهای کوچکتری تقسیم نمائید در کاهش تدریجی وزن موفقیت بیشتری خواهید داشت. کارشناسان امور تغذیه معتقدند انجام تغییرات کم و کوچک در یک مقطع زمانی، یک استراتژی بزرگ و مهم برای کاهش وزن است، زیرا این روند نه تنها خسته کننده نمی باشد بلکه باعث کاهش وزن تدریجی و تداوم در کاهش وزن است. افزون بر این باید توجه داشت که در مسابقه کاهش وزن کسی برنده می شود که آهسته ولی پیوسته حرکت کند. پیروی از این شیوه کاهش وزن به شما کمک می کند که به هدف خود برسید و وزن خود را در حد مناسب نگه دارید. در ضمن به این نکته نیز توجه داشته باشید زمانیکه برنامه کاهش وزن را شروع می کنید. در ابتدا کاری دشوار به نظر می آید درحالیکه اقدامات کوچک در این زمینه تبدیل به عادت می شود و در غایت روند کاهش وزن برای شما خسته کننده نخواهد بود. نکات مهم در مورد تغییرات کوچک در تغذیه:

۱- آب زیاد مصرف کنید. (مصرف آب پوست شما را نیز شاداب می کند).

۲- در رستوران نصف غذا را میل کنید یا یک غذا را برای دو نفر سفارش دهید.

۳ - تا حد امکان از غذاهای سرخ کردنی استفاده نکنید.

4- برای صرف چای و قهوه از شکر استفاده ننمائید، یا شکر کمی مصرف کنید.

۵ - همراه با ساندویچ بجای چیپس از سبزیجات استفاده کنید.

6- سعی کنید انرژی و کالری مورد نیاز را از نوشیدنی های شیرین و گازدار که شکر فراوان دارند. تأمین نکنید.

 7- بجای اینکه سس را روی سالاد بریزید چنگال خود را در سس فرو کنید با این کار به مرور متوجه می شوید که با میزان کمتری از سس نیز می توانید از سالاد لذت ببرید.

 8- به جای غذاهای پر انرژی مورد علاقه خود از غذاهای با انرژی کمتر استفاده کنید.

9- اگر غذایی را دوست ندارید آن را نخورید.

 10- همیشه غذا را در بشقاب بریزید تا متوجه شوید که چه مقدار غذا می خورید.

 11- صبحانه را حتی اندک بخورید.

۱۲ – به برچسب مواد غذائی توجه نمائید و میزان کالری مواد غذائی را کنترل کنید.

 13- همیشه به غذاهایتان سبزی اضافه کنید. نکات مهم در مورد انجام فعالیتهای ورزشی:

1- تا حد امکان به جای آسانسور یا پله برقی از پله معمولی استفاده کنید.

۲- ورزش را یک اولویت زندگی قرار دهید نه یک گرفتاری و سختی.

 3- دورتر از مقصد خود ماشین را پارک کنید تا مجبور شوید مقداری پیاده روی کنید.

۴ - به کارهای روزانه خسته کننده منزل مثل برف پارو کردن، نظافت منزل ، خرید منزل به شکل یک موقعیت برای افزایش فعالیت نگاه کنید.

۵ - زمانیکه محتویات چرخ حمل مواد خریداری شده را به ماشین منتقل کردید چرخ را به فروشگاه برگردانید.

۶ - اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید یک ایستگاه زودتر پیاده شوید.

۷ - با یک دوست ورزش کنید.